Sunday, May 20, 2012

这些年来, 我做了什么?

最近比较忙,好多事情没好好的回想,每天忙忙碌碌地过。 前两天爸爸的忌日,那天在公司里工作特别忙,忽然间忙到极端,刚好想起爸爸,心里好难过。 因为那年为了让爸爸放心,我常安慰他,说我找了新工,老板人很好。但到头来如今怎么忙到这么压力也走不开。 其实工作压力到处有,也只能提醒自己得缓慢放松,多提醒自己准时下班,回家陪孩子玩。希望接下来日子轻松,每天过得快乐些。 要常提醒自己做事要以家庭、事业、以及社会、朋友、自己以及信念等等,息息相关,每一份都得保持平衡,保持轻松! K iki那天唱完给她爸爸的生日歌,她祈祷说G ra ce: "thank you Father, for the wonderful meal and thank you for Happy Birthday." 她说得没错,感恩心以及庆生心其实就是人生该有的基本心理,不必为太多复杂,自我标榜以及种种无谓的社会风气而给自己太大的压力。反而到头来人生重要的是,我在这世上,带给了多少温暖,起发了多少动力,也自我进步了多少?进年来有点迷失方向,也有可能当新手妈妈,一直以来没有什么目标的我,好像得为接下来整二十年得努力奋斗,想了不知是怕还是累,难到闭起双眼,一步一步来?我看还是张开双眼,一步一步来,好些。

2 comments:

  1. Hi, I actually read thru' your chinese post. Write more in chinese so that I won't forget how to read them.
    Actually, I was pretty restless these days. Counting down to the days I will be a stay at home mum. SAHM... What a title. Does it mean I will be staying at home all days? The thought scares me. Silly right? I feel out of focus at the moment! Any insights?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm sure you will grow to enjoy being a SAHM in no time. You'll get the hang of it, we all do. Furthermore, you enjoy preparing meals and cooking, and gardening too. So much activities and bonding time ahead. You can return to work when the time comes.

      Delete